ANALISIS STRATEGI PEMASARAN GOJEK DALAM MENARIK KONSUMEN DI ERA DIGITAL

Authors

  • Kalisya Khairani Pohan Administrasi Bisnis Politeknik Negeri Medan Author
  • Margareth Yediza Olivia Hutasoit Administrasi Bisnis Politeknik Negeri Medan Author
  • Tiara Putri Administrasi Bisnis Politeknik Negeri Medan Author

DOI:

https://doi.org/10.64788/ar-rasyid.v1i6.183

Keywords:

marketing strategy, Gojek, digital era, consumers, technology

Abstract

This study discusses the marketing strategies used by Gojek to attract consumers in today's digital era. The purpose of this study is to determine how Gojek's marketing strategies are able to compete amid modern technology. The method used in this study is a literature review, collecting various sources such as journals, articles, and Gojek's digital marketing strategies. In today's digital era, Gojek has been shown to utilize social media, digital promotions, and service innovations to increase user appeal and trust. In addition, collaboration strategies with various service companies have also been an important factor in increasing public interest.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Anggraini, F., & Budiarti, A. (2020). Pengaruh Harga, Promosi, dan Kualitas Pelayanan Terhadap Loyalitas Pelanggan Dimediasi Kepuasan Pelanggan Pada Konsumen Gojek. Jurnal Pendidikan Ekonomi (JUPE), 8(3), 86–94. https://doi.org/10.26740/jupe.v8n3.p86-94

Budiana, Y., & Khasanah, F. N. (2020). ANALISIS STRATEGI KOMPETISI ANTARA JASA TRANSPORTASI ONLINE GOJEK DAN GRAB DENGAN MENGGUNAKAN GAME THEORY (STUDI KASUS: MAHASISWA DI PULAU JAWA). Jurnal Mitra Manajemen, 4(1), 16–27. https://doi.org/10.52160/ejmm.v4i1.317

Elsanti, E., Asih Putri, D. J., & Wulandari, M. (2024). Implementasi Prinsip-Prinsip Etika Bisnis Islam dalam Model Bisnis Platform Digital: Studi Komparatif Grab dan Gojek. Mauriduna: Journal of Islamic Studies, 5(2), 543–555. https://doi.org/10.37274/mauriduna.v5i2.1245

Gika, E. N. N., Hani, R. D., Zahra, D. A. A., Kholishah, A. N., & Maesaroh, S. S. (2023). PENGARUH KUALITAS LAYANAN DAN HARGA TERHADAP KEPUASAN PELANGGAN JASA TRANSPORTASI OJEK ONLINE (STUDI PADA KONSUMEN GOJEK DI TASIKMALAYA). 11(1).

Ilahi, A. A. A., Serang, S., & Suriyanti, S. (2023). Pengaruh Bauran Pemasaran Terhadap Kepuasan Nasabah Di PT. Pegadaian Cabang Sidrap. SEIKO: Journal of Management & Business, 6(2.1).

Kevin, K., Wdayatmoko, W., & Pribadi, M. A. (2019). Pengaruh Fungsi Iklan Dan Citra Merek Terhadap Loyalitas Pelanggan Gojek. Prologia, 3(1), 169. https://doi.org/10.24912/pr.v3i1.6235

Mauludin, M. S., Ratnawati, D., Arianti, N., Pryastara, M. D., Novitawati, V. A., & Kediri, I. (2022). Analisis Persepsi Konsumen Terhadap Penggunaan Jasa Gojek. 3(1).

Nazairin, A., & Ainah, N. (2024). STRATEGI PEMASARAN MELALUI PENDEKATAN INTEGRASI RED OCEAN & BLUE OCEAN DALAM INDUSTRI LAYANAN DARING PT. GOJEK INDONESIA : SEBUAH TINJAUAN.

Poppy, W., Evrianti, H., & Wanti, S. (2025). INFLUENCER MARKETINg AND PURCHASE INTENTION: THE MEDIATINg ROLE OF TRUST. Indonesian Journal of Business and Entrepreneurship, 11(3).

Poppy, W., Mawaddah, M., Andreas Panjaitan, & Dwianita, D. (t.t.). THE EFFECTIVENESS OF MARKETING COMMUNICATION IN DIGITAL BUSINESS: A CASE STUDY OF MARKETING ON TIKTOK LIVE. Jurnal Ilmu Komunikasi (JKMS), 14(1), 91–102.

Rizal, Moch. (2020). ANALISIS STRATEGI PEMASARAN GO-JEK INDONESIA PASCA KELUARNYA UBER DARI PASAR TRANSPORTASI DARING INDONESIA. Jurnal Ekobis : Ekonomi Bisnis & Manajemen, 8(2), 91–101. https://doi.org/10.37932/j.e.v8i2.39

Stafrezar, B. (2024). Hasil Analisis Peran Gojek dalam Menggenggam Pasar dengan Strategi Pemasaran Digital. Journal of Economics, 3(1).

Tangjaya, N. A., Adrisa, S., Jonatan, R., & Nomleni, A. (2025). ANALISIS PENERAPAN SOCIAL MEDIA MARKETING YANG DILAKUKAN OLEH GOJEK TERHADAP PENINGKATAN. 6(3).

Tartila, M. (2022). Strategi Industri Perbankan Syariah dalam Menghadapi Era Digital. Jurnal Ilmiah Ekonomi Islam, 8(3), 3310. https://doi.org/10.29040/jiei.v8i3.6408

Telaumbanua, R. I., Tambunan, I. P., Aulia, N., & Hasibuan, P. (t.t.). PERAN KUALITAS JASA GOJEK DALAM MEMBANGUN LOYALITAS KONSUMEN.

Downloads

Published

2025-12-12

How to Cite

ANALISIS STRATEGI PEMASARAN GOJEK DALAM MENARIK KONSUMEN DI ERA DIGITAL. (2025). Ar-Rasyid: Jurnal Publikasi Penelitian Ilmiah, 1(6), 593-603. https://doi.org/10.64788/ar-rasyid.v1i6.183

Similar Articles

1-10 of 101

You may also start an advanced similarity search for this article.